Autorizovaný, nebo neautorizovaný servis?

Jezdím starými auty, protože nemám potřebu dávat za přemisťovadlo z bodu A, nejčastěji domov, do bodu B, nejčastěji práce, nějaké velké peníze. Mám sice rád nová hezká auta, ale netoužím do nich cpát peníze, které se mi nijak zpět nevrátí. Proto ani za servis nemám v plánu dávat desítky tisíc. No a jak asi víte, je docela problém sehnat levný kvalitní servis.

Zkušenosti s několika obyčejnými autoservisy

Mám za sebou návštěvy v cca 5 autoservisech, které mě do jednoho nakonec zklamali. Ono totiž, když někdo nechá v autě po technické prohlídce všechny důležité papíry a auto nezamčené, nebo když vám špatně nasadí gumy na auto, nebo ještě hůře, ani neví, jaký motorový olej do auta patří, tak vám to úsměv na tváři rozhodně nevykouzlí. Jednou jsem se setkal s tím, že si v servisu ani nepamatovali co mají opravit a místo toho udělali něco jiného. V Praze mě pak jednou usadili s tím, že mi předali auto, kterému se z výfuku linul velký bílý oblak kouře se slovy, je to studené, to přestane. No zkrátka hrůza. Popravdě mi někdy přijde, že si dokonce i z nás mužů v servisech dělají srandu, a že nás tahají za nos. Osobně to řeším tak, že pak večer zasednu k počítači a celou problematiku, naposledy motorových olejů, se našprtám a pak je pošlu k šípku.

Značkový servis je jako prémiové palivo. Pořád ne, ale občas proč ne.

Nedávno jsem se po poslední špatné zkušenosti rozhodl navštívit značkový servis. Udělal jsem to, i přestože nám jednou v autorizovaném servisu „zničili motor“ nového auta (neměnili olej) a podruhé špatně zapojili kabely svíček. Vydal jsem se tedy do servisu na velkou prohlídku auta při 150 000 km. Řeknu vám, rozdíl byl hned na první pohled zcela jiný. Jednak jednání bylo vstřícné a docela dost informativní. Dokonce mi připadá, že pochopili, že nestojím o to, do 18 let starého auta cpát horentní sumy, takže mi nabídli i možnost použití neoriginálních dílů. Před převzetím auta udělali prohlídku laku a dastal jsem podrobný protokol o předání. Podotýkám, že již v tuto dobu jsem věděl, orientační cenu za servis. Protože na autě našli nějaké závady, několikrát mi volali a domlouvali se mnou další kroky a navýšení ceny za opravy odhalených vad. Po převzetí auta jsem dostal kompletní soupis prováděných činností, rozpis jednotlivých cen a doporučení na výměnu rozvodů. Auto navíc jako bonus bylo zdarma kompletně umyté. Osobně jsem byl zcela spokojen. Až na tu cenu. Ta se vyšplhala na 8.000,-kč, což je u mého auta docela pálka. Na druhou stranu, jak jsem uvedl v nadpisu odstavce. Čas od času autu rozhodně prospěje návštěva značkového servisu. Oni na rozdíl od těch obyčejných servisů auto skutečně celé prohlédli a vyměnili mi dokonce i nefunkční žárovičky v osvětlení SPZky. A konečně také prohlédli výfuk, který jak jsem čekal, byl v jednom místě prorezivělí, což v posledním servisu neodhalili.

Na vaše otázky odpovíme. Nebojte se zeptat.