Stop smoking mature doctor male breaks  cigarette focus on handKouření je hrozný zlozvyk, který nejenže samotného kuřáka ohrožuje na životě, ale, a to je horší, komplikuje život ostatním nekuřákům. Pokud tedy hodláte přestat kouřit, děkujeme a doufáme, že vám následující rady pomohou s kouřením přestat.

Začít můžeme tím, že vám ukážeme seznam látek obsažených v cigaretách, které se při hoření štěpí na další látky. Výzkumy se bohužel nesjednocují na jejich množství, a tak se udává, že kouřením vdechujete od 4.000 do 10.000 různých látek, z nichž je notná část karcinogenních.

Kompletní seznam látek obsažených v cigaretách

Slušný seznam, že? Je sice anglicky, ale pro demonstraci toho co vše kouříte je tato ukázka velmi dobrá. A teď si uvědomte, že tohle všechno kouříte, jen kvůli jedné látce, která se jmenuje nikotin. Vdechujete více jak 4.000 látek, jen kvůli jedné jediné.

Jak přestat kouřit?

Ukážeme si několik způsobů, které by vám měli pomoci. Ono celé odvykání je jen o sebedůvěře a pevném odhodlání. Osobně znám několik lidí, silných kuřáků, kteří ze dne na den přestali kouřit. Prostě řekli dost, a od druhého dne nevzali cigaretu do ruky. Ostatní musí postupně kouření odvykat, tedy pokud skutečně chtějí. Je to totiž o tom chtít.

Kuřáci mají dva základní problémy. První se jmenuje nikotin a druhý neposedné ruce.

Nikotin je droga, na které vzniká závislost, a neposedné ruce jsou druhou překážkou, protože neposedné ruce bez cigarety nemají co dělat a tím se stupňuje chuť na cigaretu.

Obojí problémy se dají řešit pomocí elektronické cigarety. Sice většina kuřáků říká, že jim tolik nechutná jako klasická cigareta, ale i tak bude spolehlivě plnit to co má. To znamená, že vám dodá potřebný nikotin a zároveň zaměstná vaše ruce.

Elektronické cigarety jsou z hlediska odvykání velmi vhodné, protože si u nich časem můžete koupit náplně s nižším množstvím nikotinu. Snižováním jeho dávek se takto postupně můžete závislosti zbavovat. Mimo to, již více nebudete vdechovat nebezpečný cigaretový kouř (kouř z e-cigarety je jen vodní pára) a nebudete kouřením ostatní obtěžovat.

O tom, že tento postup funguje, jsem se několikrát přesvědčil. Lidi, kteří přešli na e-cigaretu, postupně s kouřením přestali. Dokonce se jednalo o dlouholeté pravidelné kuřáky.

E-cigarety samozřejmě můžete nahradit žvýkačkami s nikotinem, nebo nikotinovou náplastí, avšak ty nejsou tak účinné, jako e-cigarety, které se vám s časem znechutí.

Existují i léky proti kouření

Existují různé léky, které se časem obměňují, takže o ničem konkrétním zde nemá smysl psát. Jednoduše si dojděte do lékárny, nebo za svým lékařem a zeptejte se na léky snižující závislost na kouření. Podívat se po něčem můžete i na internetu. Většina léků však bude na předpis a budou hodně drahé.

Řekněte svému mozku – přestaň kouřit

Jednou z metod, kterou můžete použít pro odvykání kouření spočívá v tom, že svému mozku budete pravidelně před spaním říkat, „zítra budu mít menší chuť na cigaretu„, nebo „do rána přestanu mít chuť na cigaretu„, „už nemám chuť na cigaretu„, „jsem nekuřák„.

Jedná se o určitou formu sebeprogramování, která je postavená na faktu, že mozek, byť je nejsložitější a nejvýkonnější známý stroj, je ve skutečnosti velmi „hloupý, slepý a hluchý“. To znamená to, že můžete svému mozku dávat přímé příkazy. On, jelikož neumí rozlišit co je realita a co ne, tak příkaz vykoná. Jen to zkuste. Pokud řešíte nějaký problém, dejte tento problém k vyřešení vašemu mozku, který dokáže opravdu divy. Prostě mu řekněte třeba, „mozku vyřeš můj problém s rodiči„, a již na to více nemyslete. Po čase vám mozek sám nabídne řešení. Je to skutečně tak. Takto můžete svůj mozek libovolně programovat.