Najít si správné zaměstnání je komplikované, a ten kdo při tom uspěje, si může právem říkat šťastlivec, protože dělat to, co člověka baví, v přátelském kolektivu a ještě za to dostat zaplaceno se hodně cenní. Není nic horšího, než když děláte to, co vás nebaví, s naštvaným šéfem za zády a kolektivem, který byste nejraději vystavili středověkým mučicím nástrojům. Jenže, jak najít tu správnou práci? No možná to není zas tak komplikované, jak byste si mohli na první dojem myslet.

Jak si tedy najít dobrou práci?

logoPředně si musíte určit to, co vás baví a mít pro to patřičnou kvalifikaci. To si každý z nás musí absolvovat v rámci studia na vybrané škole, kde by si měl člověk ujasnit to, co chce v životě dělat. Dále pak nastupuje hledání vhodného zaměstnavatele, což ještě donedávna nebylo nic snadného, protože neexistovalo žádné místo, kde by si lidé vyměňovali své zkušenosti o zaměstnavatelích. Proto se není čemu divit, že se informace šířili téměř výhradně ústním podáním v rámci omezeného okruhu lidí. To je dnes již naštěstí minulostí. Na konci roku 2014 totiž začaly fungovat webové stránky s názvem JobInsider, které shromažďují cenné informace o firmách, které následně přehledně zpracovávají. Vy tak máte možnost získat informace přímo od zdroje, to jest od samotných zaměstnanců, ať už minulých, nebo stále aktivních v té či oné firmě. Tímto se z JobInsideru stává neocenitelný zdroj informací, který pomáhá nejen hledat tu správnou práci. Navíc také pomáhá i s kultivováním stávajících firem, protože, kdo by chtěl mít špatný firemní profil? Do toho nemusí nahlížet pouze potenciální zaměstnanci, ale i třeba konkurenční firmy, nebo třeba také i finanční instituce, které dnes k lustrování lidí a firem používají všemožné metody, které jim pomohou určit jejich bonitu (firma s kladným profilem bude vnímána pozitivněji). Navíc nelze očekávat, že by kvalitní zaměstnanec, který je pro firmu přínosem, šel pracovat do firmy, která má špatný profil.

 

Jak JobInsider získává informace?

Informace o zaměstnavatelích se získávají výhradně od bývalých či stávajících zaměstnanců, kteří se chtějí podělit o své konkrétní zkušenosti. Každý může v několika málo krocích, poskytnout požadované informace a pomoci tak ostatním. Zadaná reference je publikována anonymně.

Nebude se toho zneužívat?

Samozřejmě, že zneužít se dá všeho, avšak není to tak snadné. Jednak reference procházejí schvalováním administrátory, v kterém se kontroluje dodržování slušného chování, a tak jsou potenciálně škodlivé reference ihned smazány. Stejně tak ruční schvalování příspěvků eliminuje cílené útoky na profily firem. V posledním kroku zadávání reference je její zadavatel požádán alespoň o minimální autentizaci pomocí platné emailové adresy. Další možností je využití ověření na základě některé sociální sítě jako je LinkdIn, Twitter nebo Facebook. Tento mechanismus je zde kvůli omezení podvodného chování a zachování objektivity portálu. Žádný z osobních údajů získaných při ověření není nikde na portálu publikován a reference tak zůstává naprosto anonymní.

V neposlední řadě, čím více referencí je o konkrétním zaměstnavateli shromážděno, tím je jeho finální profil přesnější. Takže když se najde jeden nebo dva naštvaní zaměstnanci, tak to na celkový profil nemá zpravidla velký vliv.

Mohou na reference reagovat zaměstnavatelé?

Ano, na jednotlivé reference mohou zaměstnavatelé reagovat. Musí se však nejprve zaregistrovat. Registrace není nikterak komplikovaná a do konce roku 2015 je navíc zdarma. Zaměstnavatelé by měli vůbec být na tomto portále zaregistrováni, protože je dobré vědět, co si o nich zaměstnanci myslí. Mimo to, si tím zvyšují kredit u svých zaměstnanců.

Nabízí JobInsider ještě něco dalšího?

Kromě firemních referencí Jobinsider ještě nabízí pro návštěvníky zprostředkování nabídky pracovních míst a brigád registrovaných firem. Mnozí ocení, že je u nabídek vidět, jak je firma ostatními hodnocená. To oproti jiným pracovním portálům dává JobInsideru velkou konkurenční výhodu.

Motivace pro návštěvníky

Aby JobInsider motivoval návštěvníky ke sdílení jejich názorů, dal si za cíl na konci kalendářního roku 2015 dát 1 korunu na vybranou dětskou nadaci. Navíc, každý kdo přidá referenci, se může zúčastnit soutěže, ve které se hádá suma referencí k určitému datu. Vítěz, ten který se nejvíce přiblíží ke skutečnému počtu referencí, vyhrává certifikát v hodnotě 2.000,-Kč na nákup v internetovém obchodě MALL.CZ. Další 4 nejbližší pak trička s motivy JobInsider.

Více na https://www.jobinsider.cz