Jak snížit vysoký krevní tlak?

Vysoký krevní tlak (hypertenze) je dost velkým problém, který je zapotřebí řešit. V tomto článku si ukážeme pár přírodních způsobů, jak krevní tlak snížit.

Než se začtete do následujících řádků, je potřeba vás upozornit, že s vysokým tlakem je neradno si zahrávat. Opravdu je lepší jít za lékařem, který vám napíše léky na snížení tlaku nebo vám případně řekne co dělat. Mimo to, autor článku není lékař, a tedy následující rady jsou pouze vyjádřením názoru, nikoliv lékařskou radou.

Důvod vysokého tlaku

Důvody vysokého tlaku jsou v zásadě tři. Jednak fyzický problém (onemocnění ledvin, oběhové soustavy, genetické predispozice aj.), s kterými se musí vypořádat lékaři pomocí operativních zásahů či různých medikamentů. Dále pak zbývající dva problémy jsou stres a celkově špatná životospráva. Pokud trpíte vysokým tlakem, primárně se zaměřte na odbourání stresu, což není vždy nikterak snadné. Někdy je stres způsoben zaměstnáním, jindy složitou životní situací. Nejprve tedy zjistěte, co vás v životě stresuje a pokuste se to odbourat.

Tip na redukci stresu: Jste osamělý a nedaří se vám s nikým navázat vztah? Pořiďte si domácího mazlíčka. Ideálně psa, který vás bude nutit chodit ven. Je jeden pes málo? Pořiďte si dva, ti vás již dostatečně zaměstnají. Proč domácí mazlíčky? Protože ti vám dají nějaký smysl života. Důvod proč ráno vstávat. Mimo to, i když nejste sami, je i přesto domácí mazlíček velkou psychickou oporou. Kontakt se zvířaty má totiž na lidi pozitivní psychický účinek.

Tip na bylinky: Stres s nimi sice nevyléčíte, nicméně vám pomohou se zklidnit. Zkusit můžete různé bylinné směsi proti stresu, které obsahují všechny důležité bylinky (meduňka, kozlík lékařský, chmel otáčivý, mučenka aj. ), které vám pomohou se uklidnit.

Bez pohybu to nepůjde

Naučte se do svého života života zařadit pohyb. Nemusíte dělat nic extra náročného, to s vysokým tlakem ani není doporučené. Zkuste chodit na dlouhé procházky (ideálně se psem), jděte si zaplavat, hrajte aktivně geocaching, provozujte nordic walking apod.

Jídlo jako lék

Ano, jídlo se dá použít jako lék na spoustu neduhů. Například jako skvělý pomocník se osvědčil olivový olej, který má celkově velmi blahodárné účinky na srdce a cévy a vůbec na lidský organizmus. Nevěříte? Tak ho vyzkoušejte. Berte dvě lžíce každé ráno a uvidíte, co to s vámi udělá. Ze začátku asi budete mít průjem, ale to se po chvíli urovná. Další skvělý pomocníci na vysoký tlak jsou: rybí olej, lněné semínko, chilli papričky, oříšky všeho druhu, česnek, kokosový olej nebo třeba vitamín Q10. Nezapomínejte také na dostatečný přísun ovoce a zeleniny.

Čemu se rozhodně vyhnout?

Vyhýbejte se všemu co obsahuje kofein, to znamená třeba kávě, energetickým nápojům či různým limonádám. Omezte sůl. Začněte třeba s tím, že si nebudete dosolovat jídlo. Zapomeňte také na smažené pochutiny jako jsou brambůrky, hranolky aj. Také nezapomeňte omezovat tučná jídla. Alkohol a kouření se snažte co nejvíce omezit.

Zdroj:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hypertenze
http://www.celostnimedicina.cz/bylinky-a-stres.htm
http://www.lidovky.cz/kde-leky-nezabiraji-pomuze-cesnek-oceni-ho-lide-s-vysokym-tlakem-p8k-/dobra-chut.aspx?c=A101118_101606_ln-zdravi_glu
http://casopis.vesmir.cz/clanek/kapsaicin-a-jeho-vliv-na-lidsky-organismus

Na vaše otázky odpovíme. Nebojte se zeptat.