Slovník internetového marketingu

InfoNásledující výrazy se týkají především internetového marketingu, v kterém, stejně jako v jiných oborech, najdete mnoho zkratek a cizích slov, kterým ne každý rozumí.

  • PPC (také označováno jako CPC) – Pay Per Click – platba za klik na nějaký reklamní prvek.
  • PPV – Pay Per View – platba za počet zobrazení.
  • CPA (také označováno jako PPA) – Cost Per Action – Platba za vykonání nějaké akce.
  • CPL (také označováno jako PPL) – Cost Per Lead – Platba za přivedení zákazníka. Takový člověk zpravidla musí vyplnit nějaký registrační formulář.
  • Imprese – zobrazení reklamního prvku. Pokud má nějaký prvek 100 impresí, znamená to, že byl 100x zobrazen, nic víc.
  • CPI – Cost Per Impression – Cena za zobrazení reklamního prvku
  • CTR – Click-through Rate – Vyjadřuje úspěšnost reklamního prvku. udává se v procentech a vypočítá se jako počet kliknutí na reklamu děleno počet impresí – tedy zobrazení.
  • CPO (také označován jako CPP) – Cost Per Order – Cena za objednávku. Ta se vypočítá tak, že obrat vydělíte náklady na kampaň počtem objednávek.
  • Konverze – Proměna návštěvníka na nakupujícího
  • CPM (také označováno jako CPT) – Cost Per Mille (mille je latinské slovo a znamená tisíc), Cost Per Thousand – vyjadřuje cenu na 1.000 impresí. Příklad: Kampaň stojí 24.000 dolarů. Tu shlédne 2.400.000 lidí. Výsledek je poměr ceny a počet impresí. V tomto případě tedy je CPM 6,25 dolarů na 1.000 impresí.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..