K čemu je dobrá zákaznická karta České pošty a kde jí získat?

Česká pošta zavedla tzv. zákaznickou kartu, kterou sice moc nepropaguje, avšak věřte, že je velmi užitečná a je dobré ji získat, zejména pokud chodíte na poštu posílat dopisy nebo balíky častěji.

K čemu je dobrá zákaznická karta?

Tato karta nahrazuje podací lístek (i podací archy), který musíte vyplňovat, když chcete poslat něco, u čeho musíte tento lístek vyplňovat (doporučený dopis, balík). Mezi výhody používání zákaznické karty patří:

  • sleva na vybrané služby – dle aktuálního ceníku
  • nemusíte vyplňovat žádné podací lístky ani podací archy
  • s kartou se eliminujete možnost chybného opsání jména nebo adresy z podacího lístku
  • obsloužení na přepážce bude výrazně rychlejší a příjemnější
  • o stavu zásilky budete dostávat na e-mail podrobné informace
  • je ve verzi pro lidi i firmy, které si takto mohou ušetřit spoustu papírování
  • pokud váš finanční obrat  za podání zásilek Obyčejné psaní, Doporučené psaní a Cenné psaní přesáhl za předcházející sledované období (6 měsíců) částku 5.000 Kč, máte nárok na speciální Zákaznickou kartu – vydání této karty předchází vydání běžné Zákaznické karty

Jak karta funguje?

Karta o velikosti běžné platební karty obsahuje vaše jméno, adresu a čárový kód, který na přepážce elektronicky přečtou, čímž se automaticky do počítače zadají vaše adresní údaje.

Po podání zásilky vám bude vytištěn lístek se všemi potřebnými údaji – odesílatel, příjemce, cena, kód zásilky.

Platí se za kartu?

Ne, karta je zcela zdarma.

Co když kartu ztratíte?

Při ztrátě nebo krádeži karty se nic neděje. Ke kartě totiž dostanete pin, který společně s číslem karty nahlásíte na zákaznické lince 840 111 224, nebo kterékoliv poštovní pobočce, kde kartu zablokují. Následně si zažádáte o jinou kartu.

Při ztrátě PINu opět zavolejte na zákaznickou linku, nebo navštivte jakoukoliv pobočku České pošty.

Jak kartu objednat?

Jednoduše on-line, nebo vytištěním a vyplněním objednávkového formuláře. Firmy si o kartu žádají on-line na stránkách zákaznické karty.

Více informací naleznete na webu http://www.zakaznicka-karta.cz/

12 thoughts on “K čemu je dobrá zákaznická karta České pošty a kde jí získat?

  1. Dobry den,chtel bych se zeptat,mam trvale bydliste a schranku mam asi 8km od mista trvaleho pobytu ale zdrzuji se na nem asi tri dny v mesici.Posta mi hodi oznameni do schranky a ani nevim jestli mi neco prislo.Pokud dostanu doporuceny dopis,balik je schopna posta poslat sms a nebo email ze mam zasilku na poste at se jedna o dopis nebo balik?Pokud budu drzitelem karty bude me posta informovat?Dekuji za odpoved.Kubacak

    1. Dobrý den, teoreticky byste měl být informován o zásilkách minimálně emailem. Nicméně, není nic jednoduššího, než na poště nahlásit změnu doručovací adresy.

  2. Když budu mít vystaveny 2 ks zákaznické karty. Může ji používat i manžeka, když třeba sipo je psané na její jméno. Nebo musí mít také svojí kartu. Děkuji za odpověď.

  3. Chtěla bych se zeptat,jestli se platí nějaký poplatek nebo paušál za zákaznickou kartu pro firmy.Děkuji

  4. Dobrý den,chtěl bych se zeptat mám zakáznickou kartu a zajímalo by mě zda by jste mi mohli sdělit kolik mi budete účtovat poštovní poplatek když budu platit poukázkou 809,-kč a předložím vaší zakáznickou kartu.Mám vůbec nějakou slevu ?
    Děkují p.Urban Marián

  5. Dobrý den. Mám tento dotaz. Může získat zákaznickou kartu české pošty i osoba, která nemá počítač a tudíž nemá ani emailovou adresu? Já tuto kartu mám, ale sousedka se mě na toto ptala. Díky za odpověď. Andrlová

    1. Ne to není možné. Email je podstatnou součástí karty. Bez něj karta skoro postrádá smysl. Nicméně, není problém, aby si paní u někoho udělala email zdarma a ten pak použila pro registraci. Používat ho pak nemusí. Nicméně budu přicházet o důležité informace.

  6. karta je velice výhodná,šetří mě spoustu času a peněz za telefony abych se ujistila zda zásilka došla v pořádku jelikož mě ihned přijde email o doručení

Na vaše otázky odpovíme. Nebojte se zeptat.

%d blogerům se to líbí: