Co je piloxing?

pilates
Licence: CC BY 2.0 Autor: redcreadeporte

Nabídka různých cvičebních aktivit ve fitness centrech se neustále rozšiřuje. Jedním z poměrně nových cvičení, které si rychle získává své příznivce, je piloxing. Pod tímto zajímavým názvem se skrývá spojení boxu, pilates a také tance v jeden intenzivní fitness program. Cvičení piloxing je zábavné, a přitom velmi účinné při hubnutí i formování postavy.

Kde se vzal piloxing?

S touto cvičební metodou přišla před několika lety Švédka Viveca Jensen, známá tanečnice, bývalá kulturistka a trenérka hollywoodských hvězd žijící v Kalifornii. Do intenzivního tréninkového programu z boxovacích prvků přidala taneční pohyby a protahovací cviky z pilates, čímž vznikl tento zajímavý mix. Heslem piloxingu se stalo krédo Sleek-Sexy-Powerful, tedy elegantní, přitažlivá a silná. Taková touží být každá žena, a proto není divu, že se řady vyznavaček piloxingu celosvětově rozrůstají. Najdou se ale také muži, kteří si toto cvičení oblíbili.

Co zahrnuje cvičení piloxing?

Při cvičení se kombinují silové prvky a rychlé výpady z boxu, cviky pilates prováděné ve stoje a taneční pohyby. Piloxing je tak dynamický, ale zároveň ladný. Trénuje vytrvalost, flexibilitu a formuje celou postavu. A samozřejmě jako aerobní aktivita účinně spaluje tuky a příznivě působí na kardiovaskulární systém. Vyplavené endorfiny, dobrá nálada a zábava jsou bonusem navíc. Cvičení je vhodné pro všechny, zkušené i úplné začátečníky.

Jak probíhá hodina piloxingu?

Nejdříve přichází na řadu rozehřátí základními kroky z aerobiku, zpravidla tak 5-10 minut. Pak následuje střídání a kombinace bloků boxu, pilates a tance, což je hlavní náplní hodiny. Poté je čas na posilování svalů na podložce a závěrem nechybí strečink, který je důležitou součástí každého cvičení. Piloxing se cvičí na dynamickou hudbu a v rychlém tempu.

Co je ke cvičení potřeba?

Prakticky nic, jen pohodlné oblečení, které nebude bránit žádnému pohybu. Kvůli lepší stabilitě se většinou cvičí naboso, ale v některých fitness centrech raději cvičí ve sportovní obuvi. Dobré je dopředu si zjistit, zda si máte donést vlastní karimatku, abyste případně nemusely posilovat na holé zemi. A samozřejmě jako u každého intenzivního cvičení nezapomeňte na láhev vody a ručník. Pokud vás piloxing začne skutečně bavit, můžete si zakoupit speciální zátěžové rukavice, díky kterým je cvičení a posilování paží ještě účinější. Každá váží 250 g a na rukou jsou oblečené po celou dobu lekce.

U každého cvičení je důležité především to, aby vás bavilo. Jen tak vytrváte a podaří se vám skutečně zformovat svou postavu. Pokud máte rády dynamické pohyby, rychlou hudbu a chcete se opravdu pořádně zapotit, je piloxing tím pravým.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..