Jak pohodlně hubnout?

Mnoho lidí v současné době řeší problém jak zhubnout. Bohužel dost lidí to dělá špatně, takže i když zhubnou, jsou za nějakou dobu opět na své původní váze a často ještě mnohem dále. Ukážeme si co se s tím dá dělat a jak pohodlně zhubnout.

Hubnutí je stav mysli

Než se pustíte do hubnutí, je potřeba nejprve na hubnutí připravit svou mysl. Pokud budete přemýšlet o hubnutí, pokud se v této oblasti budete vzdělávat a pokud budete opravdu chtít zhubnout, zhubnete i bez zdlouhavého cvičení, protože vaše tělo, respektive váš mozek to umí sám. Podmínkou je však doslova skutečně toužit zhubnout.

Rozdíly mezi pohlavími

Před hubnutím je potřeba si uvědomit, že muži hubnou mnohem snáze než ženy. Ženy jsou totiž od přírody více připraveny na to, že může přijít období nedostatku jídla. Pro těhotnou štíhlou ženu by dříve takové období mělo fatální následky. Proto hubnutí u žen trvá déle. Na druhou stranu se ženské tělo s nadměrným množstvím tuku vyrovná mnohem lépe než mužské tělo.

Pozor na poruchu vnímání

Díky špatným stravovacím návykům má spousta lidí porušené vnímání množství zkonzumovaného jídla. Je to dáno rychlým stravováním, sledováním televize u jídla apod. Až budete příště jíst, nedělejte nic jiného. Soustřeďte se na jídlo. Vychutnávejte si ho, jezte pomalu a sledujte reakci svého těla.

Jak se vypořádat s Jojo efektem?

Jojo efekt má jednu příčinu, a tou je lidská hloupost. Pokud se budete zajímat o to, jak tělo reaguje na nedostatek potravy, zjistíte, že se automaticky přepne do režimu snížené spotřeby energie a mnohem většího ukládání energie do tuku. To znamená, že když budete své tělo stresovat nedostatkem jídla, bude vaše tělo po ukončení diety mnohem více tloustnout, protože se bude připravovat na další nedostatek jídla. Tak to je, pokud chcete zhubnout, musíte jíst! Kdo to nepochopí, nikdy se nedopracuje ke kloudným výsledkům. Pozor na to, že není jídlo jako jídlo.

Spalovače tuku a speciální strava

Na otázku, co jíst, aby tělo zhublo všichni moc dobře znáte odpověď. Pro jistotu si to zopakujeme.

  • Je potřeba přestat používat rafinovaný cukr. Med a mnohé ovoce je sladké dost, a to bohatě stačí. Nepoužívejte ani náhražky cukru. Většina náhražek je ze zdravotního hlediska horší než rafinovaný cukr. Bylo zjištěno, že například takový aspartam se v těle mění na jed v podobě metylalkoholu, který poškozuje mozek.
  • Dále vynechejte bílou mouku, která je díky vysokém množství lepku pro organizmus doslova jako jed. Celozrnné produkty také obsahují lepek, ale ne tolik a navíc se díky nestravitelné vláknině rychleji odstraní z těla.
  • Na hubnutí jsou perfektní ovesné vločky. Ty tělo dokáží zasytit na dlouhou dobu a navíc obsahují cenné bílkoviny, sacharidy a mnoho dalších látek, které naše tělo potřebuje. Ideální tedy je udělat si ke snídani pořádnou misku kaše z ovesných vloček, kterou můžete doplnit ovocem, kukuřičnými lupínky, oříšky a dalšími produkty zdravé výživy. Pozor na to, že by kaše neměla obsahovat přidaný cukr. Pokud si koupíte ochucené připravené kaše v obchodě, pak také počítejte s tím, že obsahují mnoho přidaného cukru. Tomu se vyvarujte. Ideální je, když si koupíte jednotlivé suroviny a doma si směs na kaši budete sami připravovat.
  • Do svého jídelníčku také zařaďte zeleninu. Není potřeba to sní moc přehánět, ale ani jí zcela vynechat. U ovoce pak pamatujte na to, že často obsahuje dost cukru, takže ani s ní to nepřehánějte.
  • Omezte množství používaného tuku, olejů, a minimalizujte smažená jídla. Péct i vařit se dá skoro bez tuku a olejů. Stačí trochu přemýšlet.
  • Jezte pravidelně alespoň 5x denně. Jakmile pocítíte hlad, dejte si malou svačinku. Banán, pomeranč, celozrnnou tyčinku, cereální rohlík, zkrátka něco malého a hlavně zdravého. Důraz dejte na snídani. Ta by měla být nejsytější jídlo dne. Pokud se vám podaří se řádně a hlavně zdravě nasnídat, nebudete mít v průběhu dne již takový hlad.
  • Nezapomeňte také pravidelně pít. Ideální je voda, neslazený zelený čaj, minerálka, kávovinové produkty (ne však káva), zeleninové a ovocné džusy bez přídavku cukru aj.
  • Používat můžete také spalovače tuků. Mezi ty se řadí L-Karnitin, kofein, konjugovaná kyselina linolová aj. spalovače tuků, které vám pomohou s hubnutím. Zde pozor na to, že není dobré spoléhat jen na ně! Bez zdravé stravy a ideálně i nějakého toho pohybu se s nimi hubne špatně! Konzumaci spalovačů tuků konzultujte nejprve se svým lékařem!!!
  • Při hubnutí je také dobré podpořit svá jádra bylinkovými čaji pro jejich očistu, případně pomocí bylinek detoxikovat celé tělo.
  • Pokud chcete hubnout, je potřeba spát. Vím, že se to lehko říká, ale je to tak. Když jste nevyspalí, hledáte různé stimulanty, které vás udrží vzhůru, takže konzumujete sladká jídla, kávu aj. stimulanty. Snažte se tedy dostatečně spát.

Je cvičení potřeba?

Je to určitě lepší. Cvičení podporuje proudění lymfy, pomáhá rychleji regenerovat tělo, vyplavovat škodlivé látky, spalovat tuky apod. Přitom není potřeba nad hlavu zvedat stovky kilogramů těžké činky, nebo dýchat prach v nejrůznějších moderních mučírnách. Stačí jít každý den pár kilometrů rychlou chůzí. Pokud jezdíte domů z práce MHD, zkuste vystoupit o několik stanic dříve a jít domů svižnou chůzí. Nezapomeňte také chodit do schodů, místo jezdění výtahem apod. Dobré je také začít plavat, jezdit na kole apod. Není však nutné se nějak zbytečně dřít.

Jak se o hubnutí dále vzdělávat?

Vzdělávání je nesmírně důležité, zejména když chcete hubnout. Lidské tělo je složité a naše moderní doba také, takže nepřestávejte přemýšlet o tom co jíte, pijete apod. Při samovzdělávání zapomeňte na moderní články v bulváru, ale čtete třeba časopisy o kulturistice. I když nezvedáte činky, tak v těchto časopisech najdete mnoho cenných článků o správné a efektivní výživě.

Rada na závěr. Vytrvejte. Nečekejte, že za jeden měsíc shodíte 20 kilo, to rozhodně ne. Těch 20 kilo budete shazovat třeba rok nebo dva, ale nakonec se jich zbavíte. Chce to vytrvalost, huť vůbec zhubnout a samozřejmě sebekázeň, bez té nezhubnete nikdy.

Na vaše otázky odpovíme. Nebojte se zeptat.