Líbí se vám auta značek Dodge, Jeep, Hummer či Chevrolet? Nebo jste právě narazili na výhodnou nabídku prodeje auta ze zahraničí? Legendární značky a atraktivní ceny jsou velkým lákadlem, ale všechno má svá pro a proti a nízká cena mnohdy kryje nedostatky a potenciální problémy. My se nyní zaměříme na ojetá auta z USA.
Zdroj: Pexels.com
Dovoz amerických aut
Auta amerických značek lze pořídit i v České republice, ale jejich cena je až dvojnásobná oproti autům zakoupených v USA. Ač samotný dovoz auta z USA také něco stojí, rozhodně se vyplatí nad ním alespoň zauvažovat. Kromě samotné dopravy musíte uhradit clo ve výši 10 % a DPH ve výši 21 % z kupní ceny auta.
Po úspěšném dovozu vás čeká homologace vozidla (úprava světel, bezpečnostních pásů, pneumatik apod.), abyste s ním mohli vyjet na české silnice, a ta vás přijde na pár desítek tisíc korun podle typu auta. Poté musíte podstoupit státní technickou kontrolu, vyřídit povinné ručení a nahlásit auto do českého registru vozidel.
Poruchám se nevyhnete u žádného vozu, ať už je z USA nebo Evropy. Možná máte obavy, že u amerických aut bude problém s náhradními díly a nedostatkem specializovaných servisů. Nemusíte se však bát, český trh se přizpůsobil oblibě aut z USA a na poruchy aut z této země se zaměřuje například servis AUTOINDIVIDUAL.
Na co si dát pozor při koupi auta
Klasické fígle a podvody prodejců jakýkoliv značek shrnuje článek Na co si dát pozor při koupi ojetého auta. U amerických aut se zvlášť vyplatí zjistit jejich historii, protože opravy přijdou na americkém trhu draho a majitel se o to více bude snažit zbavit poškozeného vozidla.
Americká auta s ohledem na tamější klima mají slabší antikorozní vrstvu. Kvalita vybavení a materiálů se může lišit od evropských norem, rádiová zařízení jsou jinak kódována a mohou mít problém se zachycením signálu v Evropě a pozor si dejte i u pneumatik, za určitých podmínek mají nižší přilnavost.
Poruchovost aut
Poruchovost aut podle značek se také mění. Uvádíme několik příkladů typů aut a jejich závad. Majitelé Chevroletů Corvette C4 si nejvíce stěžují na problémy s elektroinstalací a chlazením. U Chevroleta Camaro je jednou z nejčastějších závad opotřebení rozvodového řetězu.
Cadillacy CTS 1 mají často potíže s elektronikou a senzory, dochází u nich také k únikům oleje. Relativně rychle se sjíždějí brzdové kotouče a destičky.
U Chryslera 200 bývají mnohdy problémy se samočinnou převodovkou, slabými brzdami, lehce poškoditelným lakem a elektronikou. Chrysler 300C trpí na opotřebení podvozku a brzd. U Chryslera Grand Voyager je potřeba každých 90 tisíc kilometrů měnit rozvodový řemen a olej v samočinné převodovce.
U Dodge Journey jeho velká hmotnost způsobuje rychlé opotřebení brzd a trpí na poruchy elektroinstalace.
Typickými závadami Jeepu Commander jsou úniky oleje z hnacího ústrojí, závady elektroinstalace nebo opotřebené brzdy.
U Fordu Focus se závady nejčastěji týkají elektroinstalace a nápravy.
Podle dat ze stížností na závady jsou nejčastějšími problémy s motorem a chladící kapalinou a elektrickým systémem, jehož poškození se projevuje potížemi při startování vozidla, poškozením nebo vytečením baterie, ztlumením světel za jízdy a/nebo rozbitím brzdových světel. Navíc automobily mají čím dál více elektronických funkcí a závady logicky přibývají.
Mnoho amerických aut má automatickou převodovku, nejčastější příčina její poruchy je opotřebený olej, který je potřeba měnit zhruba každých 60 000 kilometrů. Některá z aut nemají chladič oleje převodovky, kvůli nižším rychlostem na silnicích v USA.