Proč nejde odeslat email?

Důvodů proč nejde odeslat email může být velmi mnoho a mohou být velmi iritující, zejména pokud vás tlačí čas. V následujícím článku se podíváme na nejčastější problémy, které vás trápí. Pokud nenajdete řešení v článku, nebojte se zeptat v komentářích pod článkem.

Chybná emailová adresa

Velmi častý problém. Často zapomínáte na různé tečky, pomlčky, čísla, nebo také na překlepy. Takový email se pak neodešle a vrátí se vám v podobě chybového hlášení. Pořádně si tedy nejprve zkontrolujte emailovou adresu.

Velikost přílohy

Emailové servery mají nastavené limity pro velikosti příloh. Zpravidla 15 – 20 MB je nejčastější limit pro přílohu. Pokud posíláte něco většího, využijte spíše než emailu nějaké cloudové uložiště. Dá se použít Google Drive, Dropbox, nebo třeba Ulož.to, či Hellspy apod.

S přílohami je to někdy dost složité. Zejména pokud posíláte EXE, nebo jiné spustitelné soubory. Antivirus je může vyhodnotit jako problémové a nepustí je dál. Doporučujeme tedy přílohy zkomprimovat (ZIP, RAR) a ideálně u nich nastavit heslo, abyste zneschopnili všechny druhy ochran, které mohou dělat problém.

Obrázkový email

Pokud posíláte email, v kterém je jen obrázek bez textu, připravte se na možné problémy. Takové emaily jsou vyhodnocovány jako SPAM a nejsou puštěny dále.

Špatně nastavený emailový klient (Thunderbird, Outlook aj.)

Někdy administrátoři upraví nastavení SMTP serveru, zkuste si tedy překontrolovat nastavení pro odesílání emailu. Většinou problémy způsobí zapnutí šifrování.

Spamový filtr

Na free emailech běží anti-spamový filtr, který váš email může chybně vyhodnotit jako spam a v tu chvíli máte docela problém. Pro antispamová pravidla se stanete nedůvěryhodným a tak může dokola odmítat odeslat váš email. V těchto případech kontaktujte podporu.

Divný nedůvěryhodný certifikát

Pokud email opatřujete digitálním podpisem, který jste si třeba sami vygenerovali, můžete mít problém s odmítnutím zprávy.

Problém s IP adresou

Jste v cizině? Pak je dost možné, že vaše IP adresa, ze které email odesíláte je na nějakém z mnoha blacklistů (seznam s podezřelými IP adresami). Zkuste se připojit přes nějakou VPN (třeba prohlížeč Opera má integrovanou VPN), nebo z jiné IP adresy (mobilu apod.).

Co dělat dál?

Emailový server, je-li správně nastaven, je docela dost upovídaný a sám vám dokáže říci, že kde je chyba. Dělá to tak, že vám pošle zpět email ve stylu „undelivery message“, kde v těle emailu je uveden problém, který musí být vyřešen. Zpráva je většinou v angličtině. Pokud jí neovládáte, zkuste využít Google Translate k pochopení jejího obsahu.

Na vaše otázky odpovíme. Nebojte se zeptat.

%d blogerům se to líbí: