Jak na propagaci firmy na internetu s minimálními náklady

Jak na propagaci firmy na internetu s minimálními náklady

K podnikání či jakémukoliv projektu neodmyslitelně patří marketing. A k tomu zase finance – reklama něco stojí. Neznamená to ale, že pokud máte omezený rozpočet, měli byste na ni zapomenout. Stačí vytipovat a používat takové nástroje, které odpovídají vašim možnostem a i přes svou finanční nenáročnost přinášejí potřebný užitek.

propagace firmy

Základ = pěkné a funkční webové stránky

Alfou a omegou je web, díky kterému půjdete potenciálním zákazníkům naproti a budete v online světě vidět. Jak ho vytvořit? Existují 3 způsoby:

  • Platforma zdarma – zpravidla hodně omezené funkce, pro kvalitní a profesionální stránky, co vás dobře prezentují, nejméně vhodná varianta.
  • Řešení na míru – dle výběru dodavatele vynikající výsledek, nicméně vyžaduje investici v řádech desetitisíců.
  • Nástroj na tvorbu webu svépomocí – ideální v poměru cena/výkon, náklady pár stovek za měsíc. Tyto nástroje většinou nevyžadují žádné speciální znalosti, stránky si snadno naklikáte v přehledném editoru z předpřipravených prvků. A i tak budou vypadat jak od zkušeného profíka. 

Zajímavý obsah na prvním místě

Jakmile začnete budovat web, zaměřte se na kvalitu obsahu. Protože vše musí ladit. Krásný design plní svou roli jen se smysluplnými texty/videi/obrázky a naopak. Ani sebezajímavější informace nebudou mít takový efekt jako v kombinaci s atraktivním vzhledem.

Myslete na své publikum. Buďte přínosem a odpovědí na jeho problémy, nepopisujte sebe, ale předkládejte své služby jako nejlepší řešení pro požadavky cílové skupiny. Pamatujte i na klíčová slova, co k vašemu byznysu patří, ale moc to s nimi nepřehánějte. Buďte rozmanití, a to i v otázce formy – textová sdělení doplňujte vizuálními.

Do obsahu šikovně zahrňte i reference, které z marketingového hlediska fungují na principu tzv. social proof. Tento koncept vychází z psychologie a popisuje tendenci více důvěřovat službám a produktům, co kladně hodnotí ostatní lidé.

Blog dokáže divy

Hezky zpracovaný web si sice získá pozornost návštěvníka a zapůsobí jako skvělá vizitka, ale představuje jen „jeden dílek skládačky“. Vy potřebujete být vidět. K tomu vám prostor zdarma poskytují vyhledávače – ve výsledcích uživatelského vyhledávání. Na dobré pozice vám ale standardní obsah webovek stačit nebude.

Proto doporučujeme věnovat energii a čas do blogu. Získáte spoustu benefitů. Od šance umisťovat se ve vyhledávačích na vyšších pozicích až po vznik „fanouškovské“ základny, ve které se stoprocentně nacházejí i zákazníci. Nejde vám psaní? Tak nahrávejte zvukové podcasty nebo točte videa. Obsahový marketing se osvědčí v jakékoli podobě.

Dostaňte to mezi lidi

A na závěr tu máme extrémně důležitou radu – propagujte to, co tvoříte. Napsali jste nový článek? Zveřejněte ho na svém profilu na sociálních sítích, doporučujte v oborových diskuzích a skupinách. Domluvte se se spřátelenými projekty na vzájemném nasdílení.

Když budete dělat vše s potřebným zápalem, dříve nebo později se vaše počiny začnou internetem šířit „samy“. A tak budete využívat reklamu, co nestojí nic, jen vaše úsilí.

Zdroj obrázků: Pixabay.com