Proč je bezlepková dieta tak oblíbená?

pšenice

Každý, kdo se kdy zabýval zdravou výživou, určitě narazil na bezlepkovou dietu. Ta by podle všeho měla být dobrá i pro lidi, kteří nejsou citlivý na lepek. Pojďme se podívat na to, proč je bezlepková dieta v módě a proč se po ní hubne.

Hned z kraje je potřeba říci, že nebudeme řešit problematiku lidí, kteří jsou citlivý na lepek. O celiakii je na internetu spoustu článků a protože nemá smysl nosit dříví do lesa, tak se této problematice vyhneme a podíváme se na bezlepkovou dietu z pohledů trendů.

Proč je bezlepková dieta tak oblíbená?

Odpověď je velmi snadná. Protože nám byla prezentována celebritami, které na ní nedají dopustit. Zejména pak třeba teniska Djokovič, který o této problematice napsal dokonce knihu s názvem „Naservírujte si vítězství„. V knize Djokovič ukazuje, že jakožto člověk citlivý na lepek měl spoustu zdravotních problémů, které se mu po odbourání lepku podařilo odstranit. Mimo to začal na zdravou výživu nahlížet z trochu jiného úhlu, protože pochopil, že bez špičkové stravy a životosprávy se nikdy nestane špičkovým sportovcem. Knihu rozhodně doporučuji přečíst. Je krátká, dobře se čte a navíc zjistíte pár zajímavostí ze světa tenisu.

„Měl jsem schopnosti, měl jsem talent, měl jsem tah na branku. Měl jsem přístup k nejlepším doktorům na světě. Ale ve zkutečnosti mě sráželo něco, na co jsem nikdy ani nepomyslel. Trénoval jsem správně. Ale jedl jsem úplně špatně.“ z knihy Naservírujte si vítězství.

Proč bezlepková dieta funguje?

Pokud přistoupíte na komplikovaný život bezlepkové diety, tak zjistíte, že funguje, jednoduše proto, že jednak lepek tělo zatěžuje, je kalorický a navíc vás bezlepková dieta donutí přestat jíst poměrně širokou škálu na první pohled rádoby zdravých pochutin – především pečivo a to i to celozrnné! Díky tomu se vám poměrně úspěšně podaří pouhou změnou jídelníčku zhubnout několik kilo „téměř bezpracně“.

Závěr

Pokud nejste přecitlivělí na lepek, tak nemá smysl dodržovat přísnou bezlepkovou dietu, avšak je dobré ze svého jídelníčku odstranit, nebo alespoň omezit pšeničné výrobky, zejména pak vše co je udělané z bílé mouky. V té se postupem času podařilo zvýšit množství lepku pomocí šlechtění a genetických manipulací pšenice téměř dvojnásobně, než ještě před 100 lety bylo běžně v pšenici.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..