Co se dá dělat s bolestí svalů po cvičení?

Každý to zná, jeden den si jdete zasportovat a druhý den bolestí nepohnete pomalu ani rukou. Je to klasický příznak „přesportování“, při kterém dojde k poškození svalových vláken a nahromadění velkého množství laktátu ve svalech. 

Pokud jste si mysleli, že bolest druhý den je způsobena kyselinou mléčnou, tak to tak není. Jednoduše proto, že kyselina mléčná ve svalech nevzniká.

Jak pomoci svalům před jejich zátěží?

Pokud víte, že půjdete sportovat, můžete velkou měrou bolesti svalů druhý den předcházet, pokud před cvičením použijete doplněk stravy L-karnitin.

Jedná se o látku, kterou si naše tělo dokáže vyrobit samo, avšak ne v takovém množství, které potřebujete při sportování. Navíc, aby si tělo L-karnitinu vytvořilo dostatek, musíte konzumovat hodně červeného masa a kyseliny askorbové (vitamín C).

L-karnitin má zastává hned několik důležitých funkcí.

  • pomáhá spalovat tuk
  • šetří svalový glykogen 
  • zlepšuje metabolizmus svalové buňky
  • pomáhá odbourávat nadbytek laktátu ve svalech
  • pomáhá k odstraňování toxických zbytků beta-oxidace
  • pomáhá regeneraci svalů
  • podporuje činnost srdce (působí antiischemický a antiarytmicky)
  • podporuje výživu kosterního svalu
  • atd.

Vám L-karnitin pomůže hlavně tak, že vás druhý den nebudou bolet svaly. A to je důležité. Chcete-li L-karnitin vyzkoušet, můžete si ho koupit v lékárně, v hypermarketech nebo obchodech se zdravou výživou.

Samozřejmě, čím pravidelněji budete cvičit, tím více si vaše svaly budou na zátěž zvykat a tím méně vás druhý den budou bolet.

Jak regenerovat bolavé svaly po zátěži?

S bolavými svaly se toho již moc dělat nedá. Zajděte do si sauny, na lymfodrenáž,  odpočívejte, dopřejte si masáž svalů. Zkrátka relaxujte. Doplňovat také můžete L-karnitin, který urychluje regeneraci po sportování.

 

 

 

 

Na vaše otázky odpovíme. Nebojte se zeptat.

%d blogerům se to líbí: